Pomoc opalcbox.pl

Odpowiedzi na często zadawane pytania

Jakie procesy PLI CBD są obsługiwane w serwisie?

Listę obsługiwanych procesów można znaleźć na ekranie powitalnym.

Jak uruchomić nowy proces?

Należy przejść na dashboard klikając jedną z zakładek FNP, MNP lub X112 i wybrać pozycję menu, które się pojawi po kliknięciu ikony znajdującej się w ostatniej kolumnie. Następnie należy wypełnić formularz inicjacji procesu, wybrać Dalej i w końcu Przekaż do realizacji po weryfikacji wprowadzonych informacji. Nowy proces może być uruchomiony również na podstawie procesu już istniejącego, na ekranie szczegółów procesu z wykorzystaniem akcji Duplikuj.

Jaka jest różnica między wnioskiem a zamówieniem?

Czasem potrzebne jest przeniesienie wielu numerów dla tego samego abonenta, a UKE wymaga aby każdy numer był przenoszony w ramach osobnego procesu (dla każdego numeru musi zostać wysłany osobny komunikat event-E03). Wniosek ułatwia to zadanie i pozwala określić wszystkie numery na jednym formularzu, który po przekazaniu do realizacji skutkuje automatycznym uruchomieniem osobnych procesów przeniesienia dla każdego numeru.
Procesy wniosków (typu FNP_PORT_IN_SOLO_COUPLER i MNP_PORT_IN_SOLO_COUPLER) nie podlegają rozliczeniom (zobacz Cennik).

Dlaczego na dashboard X112 pojawiają się procesy, których nikt nie uruchamiał?

Tak dzieje się gdy dla usługi FNP lub MNP została zaznaczona na TAK opcja Integracja z X112 (zobacz Usługa FNP i MNP). Po zakończeniu niektórych procesów Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest zobowiązany do przekazywania do systemu PLI CBD informacji o lokalizacji numerów wykorzystywanych na potrzeby połączeń alarmowych.
Jeżeli opcja Integracja z X112 nie jest włączona należy pamiętać by ręcznie uruchomić proces X112 po realizacji odpowiedniego procesu FNP lub MNP.

Jak wykonać tę samą akcję na wielu procesach naraz?

Należy skorzystać z akcji grupowych na procesach.

Czym jest wersja procesu?

Kiedy mowa o wersji procesu, chodzi faktycznie o wersję definicji procesu, na podstawie której został utworzony. Każda definicja procesu jest zbiorem stanów, dopuszczalnych przejść pomiędzy nimi oraz zdarzeń, które powodują te przejścia. Nowa wersja definicji procesu powstaje w serwisie gdy jest taka potrzeba, a istniejące definicje nie są modyfikowane.
Proces jest inicjowany zawsze zgodnie z najnowszą (aktualną) wersją definicji procesu i pozostaje z nią związany przez całe swoje życie.
Aktualną definicję procesu prezentuje diagram procesu.

Czym różnią się stany ogólne procesu od szczegółowych?

Proces jest zwykle zdefiniowany przez wiele stanów nazywanych szczegółowymi, z których każdy może wymagać innego typu akcji. Dla ułatwienia obsługi systemu stany szczegółowe zostały pogrupowane na kilka stanów ogólnych, a ich znaczenie zostało wyjaśnione w opisie dashboard.

Czym są etykiety (tagi) procesów?

Etykiety to przypisane do procesu dowolne ciągi znaków, które mają znaczenie dla użytkownika. Stosuje się je dla uzyskania dodatkowego grupowania i filtrowania procesów na dashboard (zobacz Filtrowanie procesów z wykorzystaniem etykiet (tagów)). Sposób przypisania etykiet został omówiony w sekcji OPIS szczegółach procesu.