Zawartość strony:
Jakie procesy PLI CBD są obsługiwane w serwisie?
Listę obsługiwanych procesów można znaleźć na ekranie powitalnym.
Jak uruchomić nowy proces?
Należy przejść na dashboard klikając jedną z zakładek
FNP
,MNP
lubX112
i wybrać pozycję menu, które się pojawi po kliknięciu ikony znajdującej się w ostatniej kolumnie. Następnie należy wypełnić formularz inicjacji procesu, wybraćDalej
i w końcuPrzekaż do realizacji
po weryfikacji wprowadzonych informacji. Nowy proces może być uruchomiony również na podstawie procesu już istniejącego, na ekranie szczegółów procesu z wykorzystaniem akcjiDuplikuj
.
Jaka jest różnica między wnioskiem a zamówieniem?
Czasem potrzebne jest przeniesienie wielu numerów dla tego samego abonenta, a UKE wymaga aby każdy numer był przenoszony w ramach osobnego procesu (dla każdego numeru musi zostać wysłany osobny komunikat
event-E03
). Wniosek ułatwia to zadanie i pozwala określić wszystkie numery na jednym formularzu, który po przekazaniu do realizacji skutkuje automatycznym uruchomieniem osobnych procesów przeniesienia dla każdego numeru.
Procesy wniosków (typuFNP_PORT_IN_SOLO_COUPLER
iMNP_PORT_IN_SOLO_COUPLER
) nie podlegają rozliczeniom (zobacz Cennik).
Dlaczego na dashboard X112
pojawiają się procesy, których nikt nie uruchamiał?
Tak dzieje się gdy dla usługi
FNP
lubMNP
została zaznaczona naTAK
opcjaIntegracja z X112
(zobacz UsługaFNP
iMNP
). Po zakończeniu niektórych procesów Przedsiębiorca telekomunikacyjny jest zobowiązany do przekazywania do systemu PLI CBD informacji o lokalizacji numerów wykorzystywanych na potrzeby połączeń alarmowych.
Jeżeli opcjaIntegracja z X112
nie jest włączona należy pamiętać by ręcznie uruchomić procesX112
po realizacji odpowiedniego procesuFNP
lubMNP
.
Jak wykonać tę samą akcję na wielu procesach naraz?
Należy skorzystać z akcji grupowych na procesach.
Czym jest wersja procesu?
Kiedy mowa o wersji procesu, chodzi faktycznie o wersję definicji procesu, na podstawie której został utworzony. Każda definicja procesu jest zbiorem stanów, dopuszczalnych przejść pomiędzy nimi oraz zdarzeń, które powodują te przejścia. Nowa wersja definicji procesu powstaje w serwisie gdy jest taka potrzeba, a istniejące definicje nie są modyfikowane.
Proces jest inicjowany zawsze zgodnie z najnowszą (aktualną) wersją definicji procesu i pozostaje z nią związany przez całe swoje życie.
Aktualną definicję procesu prezentuje diagram procesu.
Czym różnią się stany ogólne procesu od szczegółowych?
Proces jest zwykle zdefiniowany przez wiele stanów nazywanych szczegółowymi, z których każdy może wymagać innego typu akcji. Dla ułatwienia obsługi systemu stany szczegółowe zostały pogrupowane na kilka stanów ogólnych, a ich znaczenie zostało wyjaśnione w opisie dashboard.
Czym są etykiety (tagi) procesów?
Etykiety to przypisane do procesu dowolne ciągi znaków, które mają znaczenie dla użytkownika. Stosuje się je dla uzyskania dodatkowego grupowania i filtrowania procesów na dashboard (zobacz Filtrowanie procesów z wykorzystaniem etykiet (tagów)). Sposób przypisania etykiet został omówiony w sekcji
OPIS
szczegółach procesu.