Pomoc opalcbox.pl

Usługi

Informacje podstawowe

Usługi wyznaczają funkcje serwisu, które są dostępne dla poszczególnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych obsługiwanych na koncie.

Usługi są przypisane do konta w serwisie. Żeby zobaczyć listę wszystkich usług powiązanych z kontem wybierz zakładkę KONTO, a następnie USŁUGI.

Lista usług

Usługa jest określonego typu i zawsze przypisana do jednego identyfikatora PT, który wskazuje obsługiwanego przedsiębiorcę telekomunikacyjnego. Typ usługi wyznacza dostępne funkcje serwisu. Dla konkretnego identyfikatora PT może istnieć co najwyżej 1 usługa określonego typu o statusie Aktywna. Tylko usługa o statusie Aktywna umożliwia korzystanie z funkcji serwisu.

Serwis udostępnia następujące typy usług:

  • STANDARD - zapewnia funkcjonalności dotyczące całego konta,
  • FNP - umożliwia realizację procesów przeniesienia numerów w sieciach stacjonarnych,
  • MNP - umożliwia realizację procesów przeniesienia numerów w sieciach ruchomych,
  • X112 - pozwala na dodawanie, modyfikację i usuwanie informacji o lokalizacji numerów wykorzystywanych na potrzeby połączeń alarmowych.

Usługa typu STANDARD jest zawsze uruchamiana przy utworzeniu konta i przypisana do podanego przy tworzeniu identyfikatora PT. Dla każdego konta istnieje tylko 1 usługa tego typu i zawsze jest Aktywna.

Szczegóły usługi

Żeby zobaczyć szczegóły opisu usługi kliknij wybraną usługę na liście usług.

Szczegóły usługi

INFORMACJE O USŁUDZE i OPCJE USŁUGI zawierają dane wykorzystywane do rozliczenia z serwisem.
ATRYBUTY USŁUGI definiują parametry potrzebne do technicznej realizacji usługi.

Żeby zmienić definicję usługi kliknij Edytuj, a po wprowadzeniu zmian nie zapomnij o Zapisz.
Nie możesz zmienić opisu usługi, która jest w statusie Nieaktywna.

OPCJE USŁUGI możesz zmienić tylko 1 raz w trakcie okresu rozliczeniowego, a zmiana skutkuje od początku następnego okresu.

Utworzenie usługi

Wybierz Dodaj usługę, która znajduje się nad listą usług.
Na kolejnym formularzu wybierz identyfikator PT, którego ma dotyczyć usługa oraz typ usługi.
Określ atrybuty i opcje usługi (zależą od typu usługi), a następnie wybierz Dalej i Potwierdź.

Dla wskazanego identyfikatora PT możesz wybrać tylko typ usługi, dla którego nie istnieje jeszcze aktywna usługa.

Utworzenie usługi pociąga za sobą rozpoczęcie naliczania opłat (zobacz Cennik) niezależnie od tego czy ATRYBUTY USŁUGI zostały określone poprawnie.

Komunikacja z systemem PLI CBD dla każdej nowej usługi jest zestawiana nie później niż 24h od jej utworzenia w serwisie. W przypadku wcześniejszych prób realizacji procesów mogą wystąpić błędy.

Dezaktywacja usługi

Dla wybranej usługi na liście usług kliknij ikonę widoczną w kolumnie Akcje, a następnie wybierz Potwierdź.

Zmiana statusu usługi

Usługa zmieni status na Nieaktywna, funkcje serwisu które wyznacza typ usługi nie będą dostępne.
Usługi STANDARD nie możesz dezaktywować.

Nie można aktywować usługi, która została dezaktywowana. Możliwe jest tylko utworzenie nowej usługi.

Usługa STANDARD

Oprócz INFORMACJE O USŁUDZE usługa posiada tylko OPCJE USŁUGI.

Szczegóły usługi STANDARD

Zaznaczenie Wsadowe na TAK pozwala na uruchamianie procesów w sposób wsadowy z wykorzystaniem szablonów udostępnionych w serwisie. Zaznaczenie dotyczy wszystkich usług zdefiniowanych na koncie o statusie Aktywna. Opcja Wsadowe jest zawsze określona, a domyślną wartością jest NIE.

Zaznaczenie Wsadowe na TAK skutkuje rozpoczęciem naliczania opłat (zobacz Cennik) niezależnie od tego czy na koncie istnieją jakiekolwiek aktywne usługi.

Usługa FNP i MNP

Dla usług obu typów ATRYBUTY USŁUGI i OPCJE USŁUGI są takie same.

Szczegóły usługi FNP/MNP

Plik z certyfikatem (PFX) i Hasło do certyfikatu to dane, które uzyskujesz z UKE. Oba pola możesz pozostawić puste i określić je później zmieniając opis istniejącej usługi. Jednak oba atrybuty muszą być zdefiniowane zanim uruchomisz pierwszy proces przeniesienia numeru, w przeciwnym przypadku usługa nie będzie działała poprawnie.
Data ważności certyfikatu jest automatycznie odczytywana z certyfikatu.
Integracja z WLR? i Adres integracji z WLR widoczne dla usługi FNP nie są obecnie używane i możesz je pominąć.

Sposób rozliczenia wskazuje wybraną opłatę abonamentową (zobacz Cennik).
Integracja z X112 determinuje czy procesy uruchamiane na usłudze będą automatycznie inicjować procesy na usłudze X112. Zaznaczenie tej opcji wymaga by dla identyfikatora PT, który jest przypisany do usługi FNP lub MNP istniała aktywna usługa X112.
OPCJE USŁUGI zawsze są określone, a wartościami domyślnymi są:

Wartości domyślne opcji usługi

Usługa X112

Usługa posiada następujące ATRYBUTY USŁUGI i OPCJE USŁUGI:

Szczegóły usługi X112

Adres FTPS, Plik z certyfikatem FTPS i Plik z kluczem prywatnym musisz uzyskać działając zgodnie z opisem konfiguracji połączeń sieciowych otrzymanym z UKE. ATRYBUTY USŁUGI możesz pozostawić puste i określić je później zmieniając opis istniejącej usługi. Jednak muszą być one zdefiniowane zanim uruchomisz pierwszy proces X112, w przeciwnym przypadku usługa nie będzie działała poprawnie.

Sposób rozliczenia wskazuje wybraną opłatę abonamentową (zobacz Cennik).
OPCJE USŁUGI zawsze są określone, a wartości domyślne to:

Wartości domyślne opcji usługi

Dane zarejestrowane w trakcie realizacji procesów dostępnych dla usługi są przechowywane w serwisie i udostępniane UKE w sposób określony w dokumentacji PLI CBD zgodnie z poniższym harmonogramem:

TRYBHARMONOGRAM
INCRDane są generowane 1 raz dziennie o 3:00 i pobierane przez UKE jako dane na godzinę 4:00.
FULLDane są generowane każdego 14 dnia miesiąca o 20:00 i pobierane przez UKE jako dane na dzień następny.