Pomoc opalcbox.pl

Faktury

Informacje podstawowe

Faktury są wystawiane i udostępniane na koncie głównym.
Zasady rozliczania usług i wystawienia faktury określa Cennik i Regulamin.

Żeby zobaczyć listę wystawionych faktur wybierz KONTO, a następnie FAKTURY:

Lista faktur

Wartość widoczna w kolumnie Kwota PLN jest kwotą netto.

Faktura jest wystawiania z wykorzystaniem danych wskazanych w opisie konta głównego w sekcji WŁAŚCICIEL KONTA. Zawiera rozliczenie wszystkich usług aktywnych w okresie rozliczeniowym dotyczących wszystkich obsługiwanych PT na koncie głównym i wszystkich kontach dodatkowych.
Serwis wysyła powiadomienie o udostępnieniu faktury w sposób opisany w Powiadomienia.

Zawartość faktury

Zawartość faktury omówimy na przykładzie, w którym

  • konto główne o nazwie METODA obsługuje tylko jednego PT o identyfikatorze 12586,
  • na koncie głównym w okresie rozliczeniowym aktywne były usługi FNP, MNP i X112, wszystkie ze sposobem rozliczenia MINI,
  • na każdej usłudze liczba procesów uruchomionych w okresie rozliczeniowym przekroczyła limit określony w cenniku,
  • zostało utworzone jedno konto dodatkowe 1sze KONTO DODATKOWE, które obsługuje jednego PT o identyfikatorze 88888,
  • na koncie dodatkowym aktywne były usługi FNP i X112, wszystkie ze sposobem rozliczenia MINI,
  • tylko na usłudze FNP liczba procesów uruchomionych w okresie rozliczeniowym przekroczyła limit określony w cenniku.

Zawartość faktury

Część ① zawiera opłaty abonamentowe naliczone dla każdej usługi na koncie głównym oraz dodatkowych, a część ② opłaty za procesy poza limitem.
W przypadku obsługi większej liczby PT na fakturze pojawią się kolejne pozycje, a ich sposób opisu będzie analogiczny. Faktura zawiera wyłącznie pozycje, dla których opłaty są różne od zera. Stąd nie pojawią się na niej usługi, które nie były aktywne w okresie rozliczeniowym lub pozycje "Poza limitem" jeżeli liczba procesów uruchomionych w okresie rozliczeniowym nie przekroczyła limitu.

Weryfikacja zawartości faktury

Sprawdź jakie usługi były aktywne w okresie rozliczeniowym. Dla każdej zobacz szczegóły usługi i zweryfikuj Data końca rozliczenia, która znajduje się w INFORMACJE O USŁUDZE. Potwierdź opłatę abonamentową dla każdej pozycji OPCJE USŁUGI weryfikując jej zaznaczenie oraz Data zmiany.
Sprawdź liczbę procesów uruchomionych w okresie rozliczeniowym. W tym celu przejdź na listę procesów określ odpowiednio filtry dla kolumn PT/konto i Data uruchomienia. Listę możesz wyeksportować do pliku i wykonać zaawansowane analizy korzystając z arkusza kalkulacyjnego.